Algemene voorwaarden

 

Dining Giving & Living ( hierna genoemd DG&L)

  • Dining Giving & Living: DG&L gevestigd te Vaassen onder KvK nr. 82404283.
  • Klant: degene met wie DG&L een overeenkomst is aangegaan.
  • Partijen: DG&L en klant samen.
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht.
  • Consument: de natuurlijke persoon die als privé persoon handelt. 
  • Dag: kalenderdag
  • Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een product, een reeks producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
  • Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of DG&L in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstig raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand. 
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door DG&L georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. 
  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en DG&L gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen. 

 

Identiteit ondernemer

 

Dining Giving & Living

Remko van der Haar / Maureen Elferink

 

Adres fysieke winkel:

Dorpsstraat 82

8171 BT Vaassen

 

Telefoonnummer: 0578-571080

Telefonisch bereikbaar tijdens openingstijden:

Dinsdag t/m donderdag 09.30 – 18.00

Vrijdag 09.30 – 21.00

Zaterdag 09.30 – 18.00

 

Emailadres: info@dininggivingliving.nl

KVK-nummer: 82404283

BTW-identificatienummer: NL862456022B01

IBAN: NL78RABO0367185555

 

 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens DG&L.  
  • Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  • Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

 

Aanbiedingen en offertes

  • Aanbiedingen en offertes van DG&L zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  • Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
  • Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  • Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.
  • Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende getailleerd om een goede beoordeling van het aan bod door de consument te maken. Als DG&L gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de DG&L niet. 
  • De prijzen zijn inclusief belastingen, exclusief kosten van verzenden.

 

Aanvaarding

  • Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt DG&L zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  • Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt DG&L slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

 

Prijzen

  • Alle prijzen die DG&L hanteert zijn in euros, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  • Alle prijzen op die DG&L hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan DG&L te allen tijde wijzigen.
  • Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die DG&L niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  • De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

 

Monsters/modellen 

Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

 

Betalingen en betalingstermijn

Producten op de webshop worden direct afgerekend in de webshop. 

Producten en diensten geleverd door DG&L, na het geleverde producten en diensten krijgt de consument een factuur van DG&L, waar een betalingstermijn op staat van 14 dagen.

 

Gevolgen niet tijdig betalen

  • Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is DG&L gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  • Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan DG&L.
  • De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  • Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag DG&L zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  • In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van DG&L op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  • Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door DG&L, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan DG&L te betalen.

 

Recht van reclame 

  • Zodra de klant in verzuim is, is DG&L gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  • DG&L roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  • Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan DG&L, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  • De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

 

Herroepingsrecht 

  • Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
  • het product niet is gebruikt
  • het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
  • de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  • De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument het eerste product bij een abonnement heeft ontvangen
    • zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  • De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@dininggivingliving.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van DG&L https://www.dininggivingliving.nl, kan worden gedownload.
  • De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan DG&L, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
  • De kosten voor retourneren komen alleen voor rekening van DG&L indien de volledige bestelling wordt geretourneerd.
  • Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal DG&L deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de consument het product tijdig aan DG&L heeft geretourneerd.

 

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Retentierecht 

  • DG&L kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van DG&L heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  • De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan DG&L.
  • DG&L is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

 

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan DG&L te verrekenen met een vordering op DG&L.

Eigendomsvoorbehoud 

  • DG&L blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van DG&L op grond van wat voor met DG&L gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
  • Tot die tijd kan DG&L zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  • Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
  • Indien DG&L een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft DG&L het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen. 

 

Levering  

  • Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  • Levering vindt plaats bij DG&L, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  • Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres. 
  • Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft DG&L het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
  • Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan DG&L kan tegenwerpen.

 

Levertijd 

  • De door DG&L opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  • De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte aan DG&L door DG&L schriftelijk danwel elektronisch is bevestigd aan de klant.
  • Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij DG&L niet binnen 28 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

 

Transportkosten 

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

Verpakking en verzending

  • Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan DG&L niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  • Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan DG&L, bij gebreke waarvan DG&L niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

 

Bewaring 

  • Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
  • Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

 

Montage/Installatie

Hoewel DG&L zich inspant alle montage en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

 

Conformiteit en garantie

  • De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  • De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  • Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.  
  • De door DG&L bijgeleverde factuur is tevens het garantie bewijs mochten er in de toekomst problemen ontstaan, aan het door DG&L geleverde producten/diensten.

 

Ruilen 

  • Ruilen is alleen mogelijk in onze fysieke winkel en als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
    • ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur
    • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes
    • het product is nog niet gebruikt
    • Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste artikelen en maatwerk kunnen niet worden geruild.

 

Vrijwaring

De klant vrijwaart DG&L tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door DG&L geleverde producten en/of diensten.

 

Klachten

  • De klant dient een door DG&L geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  • Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant DG&L daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  • Consumenten dienen DG&L uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  • De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat DG&L in staat is hierop adequaat te reageren.
  • De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  • Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat DG&L gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Ingebrekestelling

  • De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan DG&L.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling DG&L ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

 

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als DG&L een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan DG&L verschuldigd zijn.

 

Aansprakelijkheid DG&L

  • DG&L is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.  
  • Indien DG&L aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  • DG&L is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  • Indien DG&L aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  • Alle afbeeldingen, fotos, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van DG&L vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

Recht op ontbinding

  • De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer DG&L toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  • Is de nakoming van de verplichtingen door DG&L niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat DG&L in verzuim is.
  • DG&L heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien DG&L kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

 

Overmacht

  • In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van DG&L in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan DG&L kan worden toegerekend in een van de wil van DG&L onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van DG&L kan worden verlangd.
  • Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  • Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor DG&L 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat DG&L er weer aan kan voldoen.
  • Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  • DG&L is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

Cadeaubonnen 

De voorwaarden zijn van toepassing op alle door de ondernemer uitgegeven cadeaubonnen (zowel elektronische als gedrukte cadeaubonnen, hierna gezamenlijk "Cadeaubonnen") die worden verkocht en/of gegeven door de ondernemer of aangewezen derde partijen. 

Iedere cadeaubon is voorzien van een unieke code. Dit kan een nummercode en/of tekstcode zijn, of een combinatie hiervan. Iedere cadeaubon wordt slechts één maal versterkt. De consument dient de cadeaubon inclusief code zorgvuldig te bewaren. In geval van diefstal (waaronder tevens begrepen het gebruik door onbevoegde derden van de code) of verlies (waaronder tevens begrepen het (per ongeluk) wissen van e-mails) vindt geen vergoeding plaats. Alleen originele cadeaubonnen en codes kunnen worden gebruikt en dienen op verzoek aan de ondernemer te worden verstrekt. 

Om een cadeaubon te gebruikt dient de consument de geselecteerde producten in de winkelwagen te plaatsen. In de winkelwagen vult de consument de exacte code van de cadeaubon in het venster 'Kortingscode'. 

De aard, waarde, duur, vervaldatum en/of eventueel toepasselijke overige specifieke gebruiksvoorwaarden zijn te vinden op de cadeaubon. De cadeaubonnen van www.dininggivingliving.nl hebben geen vervaldatum, waardoor deze wettelijk tot 5 jaar na afgiftedatum geldig zijn. Na deze vervaldatum kan de cadeaubon niet meer worden gebruikt. 

Cadeaubonnen uitgegeven door www.dininggivingliving.nl en/of door www.dininggivingliving.nl aangewezen derde partijen zijn uitsluitend inwisselbaar inzake van aankopen via www.dininggivingliving.nl  

  • Cadeaubonnen kunnen niet voor openstaande bestellingen gebruikt worden. 
  • Een cadeaubon dient in één keer te worden voldaan in één bestelling. 
  • Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld. 
  • Indien het totaalbedrag van de bestelling hoger is dan de waarde van de gebruikte cadeaubon, dient het verschil betaald te worden met één van de betaalmethoden die worden gehanteerd in de webshop. 
  • Het is niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen in het bedrag, de code of de afgiftedatum, dit maakt de cadeaubon ongeldig. Iedere (poging tot) fraude of andere niet toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat gebruik van de cadeaubon wordt ontzegd. 
  • Het is niet toegestaan om cadeaubonnen op welke wijze ook te gebruiken voor commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor deze zijn uitgegeven. 
  • De cadeaubonvoorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden gewijzigd.

 

Wijziging algemene voorwaarden

  • DG&L is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  • Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  • Grote inhoudelijke wijzigingen zal DG&L zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  • Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

 

Overgang van rechten

  • Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van DG&L.
  • Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  • Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  • Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat DG&L bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  • De Nederlandse rechter in het arrondissement waar DG&L is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

Opgesteld op 20 Augustus 2021.

Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij ons voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen.